Eigen Huis gaat achterstanden hypotheken inventariseren

huizenprijsOp dit moment hebben 80.000 gezinnen een betalingsachterstand van minimaal vier maanden op hun hypotheek. Daarnaast zullen er ook nog veel gezinnen zijn met een betalingachterstand van minder dan vier maanden. In hoeverre kunt u bij de bank aankloppen voor hulp?

Vereniging Eigen Huis (VEH) heeft een meldpunt opgericht om positieve en negatieve ervaringen te verzamelen. Helpen de banken hun klanten wel voldoende? Banken hebben de mogelijkheid om betalingregelingen aan te bieden, zoals een rentepauze. De vraag is hoe actief zij zijn in het verhelpen van de betalingsproblemen. Het zou logisch zijn dat zij zich maximaal inzetten om verdere achterstanden te voorkomen. De banken zijn namelijk ook niet gebaat bij oplopende achterstanden.

Volgens de banken wordt er voldoende hulp aangeboden. Ze hebben ook een zorgplicht om hun klanten zo goed mogelijk bij te staan. Bij achterstanden moet de bank in gesprek gaan met de klant om te zoeken naar een oplossing. Het is niet de bedoeling van VEH om de pijlen te richten op de banken, maar ze willen inventariseren of banken voldoende hulp en ondersteuning bieden.

Als er veel klachten binnenkomen over één geldverstrekker, zal VEH in gesprek gaan met de geldverstrekker.

U kunt uw ervaring achterlaten op: Eigenhuis.nl . VEH zal vertrouwelijk met uw gegevens omgaan.

Lees ook:Steeds meer achterstanden in hypotheeklasten
Lees ook:Betalingsachterstand op hypotheek voorkomen
Lees ook:ING ondersteunt hypotheekklanten met een loopbaancoach
Lees ook:Hypotheek niet meer te betalen? Hulp vragen
Lees ook:SNS uit de gratie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.